Totalul afișărilor de pagină

vineri, 11 decembrie 2020

FIȘĂ DE LUCRU - Modurile nepersonale (infinitivul, supinul, gerunziul, participiul)

 


1. Alcătuiește două enunțuri în care verbul "a colora", folosit la modul infinitiv, să aibă mai întâi funcția sintactică de atribut verbal, apoi de circumstanțial de timp.

 

 

         2. Scrie funcţiile sintactice ale formelor verbale nepersonale de supin subliniate în enunţurile următoare:

a.     Până la semănat mai este ceva timp.

b.     .Pasiunea pentru gătit a moştenit-o de la părinţi.

c.      Terminase de citit referatul.

d.     Problemele sunt de rezolvat.

e.       E uşor de scris versuri.

 

 

         3. Scrie formele verbale nepersonale de gerunziu ale următoarelor verbe: a scrie, a fi, a avea, a vrea, a  crea, a crede, a şti, a ţine, a agrea, a opri, a face, a vedea, a merge, a hotărî.

 

 

         4. Identifică formele verbale nepersonale de gerunziu și precizează funcțiile lor sintactice.

         a. Am auzit ţipându-se din camera de alături.

         b. Se aude plouând.

         c. Ajungând la şcoală, i-a adus stiloul.

         d. A învăţat matematică memorând formulele.

 

         5. Precizează funcțiile lor sintactice ale formelor verbale nepersonale.

         a. Cărțile pentru citit sunt pe biroul meu.

         b. Dorința de a patina este arzătoare.

         c. Textul era de interpretat pe roluri.

         d. Intrând în clasă, l-am văzut pe Alin la tablă.

         e. Stelele strălucind în noapte ne-au călăuzit spre cabană.

         f. Ne-am săturat de a aștepta venirea celorlalți.

         g. Am ajuns acasă înainte de a începe emisiunea preferată.

         h. Am lucrat fără a cere cuiva vreun ajutor.

         i. Regizorul a terminat de împărțit rolurile pentru noua piesă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *